Kétfajta marketinges van. Az egyik azt mondja: ez könnyű, meg tudod csinálni. Aztán mikor belevágsz, akkor rájössz, hogy tovább tart mint gondoltad, többe kerül mint gondoltad, és csak haszna nincs az egésznek.
A másik fajta marketinges éhen hal.
A keresőoptimalizálás tipikusan ilyen téma. Már a szó is hülyeség: keresőoptimalizálás.
Mert ki az, aki a Google számára akar tetszeni, és nem az élő hús vér embernek. Nem lehetne inkább emberre optimalizálni a weboldalakat? Milyen jó lenne, egy ilyen hirdetés:
"Iratkozz fel hírlevelünkre, amiből megtudhatod, hogyan tudod weboldalad emberekre optimalizálni!"
Komáromi Zsombor szerintem nem az ígérgetős fajta szerző. Már ott kezdődik, hogy a könyvektől irtózó hazánkban egy 200 oldalas könyvbe kevesen fognak belevágni. Aztán ha valaki beleolvas, akkor 200 oldalon keresztül azt látja, hogy mire vigyázzon, és miért lesz ez bonyolult. De ha valakinek ettől nem megy el a keresőoptimalizálási kedve, a végére lehet hogy még eredménye is lesz. Szóval az Internet Sikerkalauz ideális azoknak, akik komolyan veszik a keresőoptimalizálást.